Pomysły na zajęcia języka angielskiego w grupach przedszkolnych o tematyce jesiennej :)

autumn-507544_960_720

W celu zaprezentowania dzieciom nowych słówek związanych z jesienią możemy przygotować realne przedmioty. A wiec, kasztany, żołędzie, orzechy włoskie, szyszki i oczywiście kolorowe liście. Aby wprowadzić nowe słowa i zaciekawić dzieci tematyką, a możemy przygotować magic box. Przydatna jest nam także pacynka, którą możemy przynosić na każde zajęcia.

Pytamy pacynki co ma w swoim magicznym pudełeczku:  [Imię pacynki] what do you have in your magic box?

Pacynka wówczas odpowiada: Oooh, I have cones, acorns, chestnuts and a lot of beautiful leaves! There are so many leaves! I’ve got brown leaves, orange leaves, green leaves… Let’s count the leaves together! – one, two, three.. – przy okazji powtarzamy liczebniki.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dzieci w wieku przedszkolnym są bardzo ruchliwe, ciężko im się skupić na jednej czynności dłużej niż 5 minut, a wiec charakteryzują się duża potrzebą działania i ruchu.

A cytując słowa dr Karl’a Pribram, dyrektora laboratorium psychologicznego w Stanford na temat tego, że „pamiętamy 10% z tego, co czytamy, 20% z tego co słyszymy, 30% z tego, co widzimy, 40% z tego, co robimy. I pamiętamy 100% z tego, co czujemy” możemy wiec stwierdzić iż na utrwalenie słownictwa najlepiej sprawdzą się ruchowe anglojęzyczne piosenki i zabawy.

Zabawa nr 1.

Nauczyciel rozkłada po całej sali atrybuty związane z jesienią, czyli wspomniane szyszki, żołędzie, kolorowe liście. Dzieci tańczą w parach. Gdy muzyka przestaje grać, nauczyciel pokazuje jakąś cyfrę. Dzieci muszą szybko połączyć się w grupy liczące tyle osób ile pokazuje cyfra wskazana przez nauczyciela. Nauczyciel wydaje polecenia związane z szukaniem danego przedmiotu, np. find nuts – znajdź orzechy, find leaves. Zadaniem dzieci jest zbieranie w grupach przedmiotów wskazanych przez nauczyciela. Zabawa kończy się, gdy dzieciom uda się zebrać wszystkie przedmioty.

Zabawa nr 2.

Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel podaje jednemu dziecko magiczne pudełeczko w którym znajdują się „skarby jesieni”. W rytm muzyki dzieci podają sobie pudełeczko, natomiast gdy muzyka milnie, nauczyciel zawiązuje oczy osobie trzymającej pudełko. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie przedmiotu za pomocą dotyku i nazwanie go w języku angielskim. Zabawa ta zachęca dzieci do mówienia oraz aktywizuje wszystkie zmysły.

Zabawa nr 3.

Do tej zabawy będą potrzebne karty obrazkowe przedstawiające „dary jesieni” oraz kolorowe koperty. Do kopert wkładamy karty i rozkładamy je na dywanie. Dzieci podają sobie piłeczkę w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko trzymające piłeczkę podchodzi i otwiera kopertę i mówi co znajduje się na karcie. Oczywiście wszystko przebiega w języku angielskim.

Zabawa nr 4

Głuchy telefon – zabawa znana zapewne wszystkim. Dzieci siadają w dwóch rzędach na przeciwko siebie. Nauczyciel rozkłada karty obrazkowe pomiędzy dwoma drużynami, następnie podaje na ucho pierwszemu dziecku dana słowo. Dzieci przekazują je sobie na ucho podając do ostatniej osoby, której zadaniem jest wypowiedzenie słowa na głos i wybranie odpowiedniej karty. Drużyna posiadająca więcej kart – wygrywa.

Zabawa nr 5.

Świetną zabawą także aktywującą zmysły jest także „which one is missing?”. Zabawa polega na rozłożeniu przez nauczyciela realnych przedmiotów lub kart obrazkowych na dywanie. Następnie, dzieci zamykają oczy, a nauczyciel chowa w tym czasie przedmiot/karte. Możemy wypowiedzieć zaklęcie:

Abracadabra, abracadabra, one… two… three… which one is missing?

Zadaniem dzieci jest odgadniecie czego brakuje i podanie słowa w j. angielskim.

 Na wprowadzanie czy utrwalanie słów możemy wykorzystać jeszcze wiele innych zabaw ruchowych czy gier statycznych. Nie tylko sprawiają, że nauka języka staje się wyłącznie przyjemnością, ale także rozwijają one inteligencje językową, co także motywuje do dalszego działania.

A Wy w jaki sposób prezentuje dzieciom słownictwo związane z jesienią? :)

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>