Zabawy adaptacyjne na zajęciach j. angielskiego w przedszkolu

Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, wiec warto przypomnieć sobie zabawy przydatne na zajęciach j. angielskiego z przedszkolakami. Poniższe zabawy najlepiej sprawdzą się podczas pierwszych zajęć, choć nie tylko. Cześć z nich również wykorzystuje je w ciągu całego roku szkolnego. 

kindergarten-504672_960_720

  1. ‘Catch the ball and say hello” – Nauczyciel i dzieci stają w kręgu. Nauczyciel trzyma w dłoniach miękką piłkę i wita się z dziećmi po angielsku. Nastepnie wskazuje na pike i tłumaczy zasady. You have to catch the ball and say hello. Następnie, rzuca piłkę do wybranego dziecka, dzieci mówi “hello” i odrzuca ją do nauczyciela. N-l rzuca piłkę do kolejnego dziecka, powtarzając czynność do momentu aż przywita się ze wszystkimi dziećmi.
  2. Zabawa w kolory – Nauczyciel przydziela dziecku nazwę koloru, np.: red, blue, white, black. Wywołane dzieci, mają wykonać jakieś czynności, np. blue – clap your hands, white – jump, red – touch your nose, itd.
  3. Zabawa w kolory z piłką – dzieci stoją w kręgu i rzucają do siebie piłkę mówiąc tuż przed rzutem jakiś kolor. Gdy padnie kolor „white” i „black” nie można łapać piłki. Jeśli któreś z dzieci złapie – klęka na kolanko, a potem na dwa. Aby dziecko to wróciło do wcześniejszej pozycji, musi złapać piłkę w odpowiedniej chwili.
  4. Zabawa w kolory ze wstążeczkami – nauczyciel przygotowuje wcześniej „magic box” lub kolorowy woreczek, itp., a w nim kolorowe wstążeczki, np. z bibuły oraz anglojęzyczną, rytmiczną piosenkę. Po kole krąży pudełeczko/woreczek ze wstążeczkami. Gdy muzyka przestanie grać, dziecko trzymające pudełeczko/woreczek losuje wstążeczkę i mówi kolor i zabawa toczy się dalej.
  5. Flies are flying – jedna osoba jest pająkiem. Dzieci biegają po sali wydając odłosy muchy „bzz bzz”. Na sygnał „spiker” muchy stają nieruchomo. Osoba, która się poruszy zostaje pająkiem.
  6. Snake’s head – jedno dziecko prowadzi korowód (jest głową węża). Dziecko to proponuje krok taneczny do anglojęzycznej piosenki, a reszta naśladuje.
  7. Sałatka owocowa – n-l nadaje dzieciom nazwy 4 owoców, np. apple, banana, itd. Na hasło apple czy banana dzieci zamieniają się szybko miejscami. Na hasło „fruit salad” wszyscy zamieniają się miejscami.
  8. Hot-cold – Dzieci chowają jakiś przedmiot w sali, np. a ball. Jedno dziecko odwraca się, a pozostałe podpowiadają: hot – jeśli jest blisko przedmiotu, cold – jeśli jest daleko.
  9. Old Bear (angielska wersja polskiej zabawy, wersja uproszczona)  – nauczyciel wybiera dziecko, które będzie misiem i wraz z dziećmi śpiewa słowa – Hello, hello, Teddy Bear! x2, – One, Two, Three wake up! Następnie, miś sie budzi i próbuje złapać jakieś dziecko. Złapane dziecko zostaje  misiem.
  10.  Rysowanie na plecach (w parach). Dzieci dobieraj się w pary i jedno dziecko siada plecami do kolegi/koleżanki i zamyka oczy. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową, a zadaniem dziecka jest narysowanie tego słowa na plecach kolegi/koleżanki. Dziecko siedzące z przodu mówi w j. angielskim co narysował mu na plecach kolega/koleżanka.

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>