Zabawy ruchowe dla dzieci na zajecia z angielskiego o tematyce zimowej :)

snow-man-1882635_960_720

Lepimy bałwanka – zabawa ruchowa do piosenki I am a little showman lub innej o bałwanku – Dzieci są podzielone na grupy czteroosobowe. Każdy zespół dostaje dużą obrecz (tułów bałwanka), którą kładzie na dywanie. Każda osoba z grupy otrzymuje jeden wybrany rekwizyt (cześć ciała bałwanka). Przedszkolaki w grupach tańczą do piosenki, maszerując wokół dużej obręczy. Ostatnia osoba układa mniejszą obrecz, tak aby znalazły się w niej wszystkie wymienione wcześniej cześci bałwanka. Prowadzący może urozmaicić zabawe, dodając inne cześci i rekwizyty, np. małe piłeczki jako guziki.

Bałwanek stoi, bałwanek idzie na spacer – każde dziecko otrzymuje piłke i toczy ją po dywanie jak śniegową kule (a snowball). Na hasło: I am a snowman standing all day long dzieci dobierają się w grupy trzyosobowe i układają piłki jedna na drugiej cały czas je trzymając. Na hasło walking all day – poruszają się wraz z powstałym bałwankiem.

Icy snowflakes – zabawa taneczna do słów: snowflakes, snowflakes, icy snowflakes. Snowflakes, snowflakes – turn around. Snowflakes, snowflakes, icy snowflakes. Snowflakes, snowflakes – touch the ground! – Dzieci otrzymują pompony wykonane z białej bibuły lub woreczków  i wykonują układ do powyższych słów (nauczyciel może śpiewać grając na jakimś instrumencie). Nastepnie, spacerują po obwodzie koła trzymając w dłoniach pompony – unoszą rece wysoko i opuszczając je poruszają pomponami, wykonują obrót w jedno i w drugą strone, uderzają rytmicznie pomponami o podłoge.

Zimowa mgła – Nauczyciel dzieci przedszkolaki na dwie drużyny, które siadają na dwóch przeciwległych końcach sali. Prowadzący rozwiesza na środku folie malarską – „mgłe” oddzielającą od siebie oba zespoły. Nastepnie wybrana osoba z jednej drużyny wstaje. Wtedy dzieci z drugiej drużyny mówią: It’s a foggy day, tell me who is there… it’s a cold Day, tell me who is there.. itd. Dziecko odpowiada” It’s me, a uczestnicy zabawy zgadują na podstawie głosu imie dziecka, które wstało. Jeśli drużyna zgadnie, dziecko może przejść na drugą strone, a zabawa zaczyna się od początku.

Ptaszki do karmnika – nauczyciel wybiera trzy pary dzieci, które w różnych miejscach Sali tworzą „karmniki” (birdhouses) – stają naprzeciwko siebie w rekami złączonymi w górze. Pozostałe dzieci do „ptaszki” (birds), które latają po sali. Nauczyciel mówi: „two hundry birds don’t fly away” i do każdego karmnika wlatują po dwa ptaszki, itd. Nastepnie, nauczyciel zwieksza liczbe ptaszków i zabawa zaczyna się od nowa.

Głodne ptaszki – przedszkolaki tworzą duże koło. Trójka dzieci zostaje „ptaszkami” i krąży poza kołem. W trakcie wypowiadania słów przez nauczyciela (lub śpiewania) – „One hungry Bird don’t fly awal, one hungry bird it’s freezing today”, dzieci robią duże koło, a jeden „ptaszek” wlatuje do środka koła.

Wiekszość zabaw pochodzi z książeczki My First Little Songs, Natalii Łasochy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>